دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 11:54

لاریجانی: امیدواریم شورای نگهبان لایحه اشتغال پایدار روستایی را سریع‌تر بررسی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه نمایندگان به بررسی فویت‌دار لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت:‌ امیدواریم شورای محترم نگهبان هم سریعتر به این لایحه رسیدگی و اعلام نظر کنند.
کد خبر : 193455

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی و پس از پایان بررسی لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، با قدردانی از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به دلیل بررسی دقیق این لایحه و تشکر از نمایندگان، گفت: این لایحه مهمی است؛ امیدواریم شورای محترم نگهبان هم سریعتر به این لایحه رسیدگی و اعلام نظر کنند.


این لایحه در ۷ ماده از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود که بررسی آن امروز در مجلس پایان یافت.


پس از تصویب مواد این لایحه، مجموع مواد یکبار به رأی گذاشته شد که با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.


اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری، از جمله مهم‌ترین بخش‌های این لایحه است که در جلسات گذشته به تصویب مجلس رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته